Κυριακή, Μαρτίου 09, 2008

Πολιτικό σχόλιο

άγρια βάρεσε στο κεφάλι και εμένα και τον κ.Καραμανλή η ανοιξη.
οπότε λέω και εγώ να κάνω το σχολιο μου.

σαν κλασσική κυβέρνηση "ελευθερης αγοράς " η κυβέρνηση της Ν.δ προσπάθεί να κάνει μεταρρυθμιση αφήνοντας την εισφοροδιαφυγή (το καθιστικό στην φωτογραφία μας στο βάθος)
παίζοντας με το τραπέζι στο σαλόνι ,που είναι οι εργαζόμενοι,ενωποιόντας τα ταμεία τους,κόβωντας τα επικουρικά τους που τόσο αγώνα κανανε στις δεκαετίες του 50,60,70,παίζοντας με τα περίφημα τρία "δεν"
και κλασσικά πουλώντας τρελίτσα λέγοντας πως οι περρισευούμενοι υπάλληλοι των κατεργηθέντων ταμείων θα βγουν στον δρόμο για ελέγχους.

ποιός ομως πραγματικά μπορεί να κρίνει σε βάθος και αντικειμενικά αυτόν τον νόμο,έστω και σε δέκα σε είκοσι χρόνια,όταν θα είναι απο ολος αποδεκτό πως ο τύπος που εκανε ολα αυτά είναι αυτός που φαίνεται στον καθρεφτη της φωτογραφίας...


κρυφό σχόλιο.
σήμερα είναι κυριακή ,το λιμάνι δεν δουλευει,ηλεκτρικό δεν έχει όλη η πόλη,το νερό δεν είναι κι 100% καθαρό γιατί ποτε δεν δουλεψε ο βιολογικός καθαρισμός του,η εγκληματικότητα εχει πιάσει τρομαχτικούς ρυθμους ,τα σκουπιδια δεν τα μαζευει κανεις,απο τα ΑΤΜ δεν μπορείς να βγάλεις λεφτά,δεν ξερω ποιος θα είναι ο χάρτης των γειτόνων μου και ισως της χωρας μου σε 10 χρόνια,στο γηπεδο δεν μπορώ να πάω λογω συνθηκών και η ερωτική μου ζωή είναι σκατα (ασχετο).
και λεω εγώ συνομιλόντας με τον εαυτό μου:
αξίζω εγώ σαν πολίτης αυτής της κοινωνίας που πάει ολο και πιο βαθειά στον πάτο ,ολα αυτά τα κοινωνικά αγαθά?
τα αξίζει η κοινωνία μας?

p.s
there's no better music than love makin music

6 Comments:

OpenID macsphere said...

Λέω να τρολλάρω λίγο σε αυτό το post, έτσι για να ανάψουν λίγο τα αίματα.

Η ΝΔ δεν είναι φιλελεύθερο κόμμα. Μπορεί να λέγεται έτσι από κάποιους, αλλά δεν είναι. Η ΝΔ είναι κόμμα της λαϊκής δεξιάς. Άλλωστε στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο η ΝΔ είναι μέλος της ομάδας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, η οποία δεν έχει φιλελεύθερα κόμματα.

Καλό είναι να κυνηγήσουμε την εισφοροδιαφυγή. Σωστό και δίκαιο. Αυτό δεν γίνεται χωρίς ελέγχους. Δεν βλέπω λοιπόν κάτι κακό σε αυτό. Εκτός αν υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος για να βρίσκεις τους παραβάτες.

Όσον αφορά τα ασφαλιστικά ταμεία και τα επικουρικά, πρέπει κάτι να γίνει. Θα μπορούν τα ταμεία να πληρώνουν συντάξεις με το υπάρχον σύστημα; Μάλλον όχι για πολύ. Ειδάλλως δεν υπάρχει λόγος για τη ΝΔ να κάνει αλλαγές στο σύστημα εκτός και αν θέλει πραγματικά να χάσει τις επόμενες εκλογές.

Όλες οι κατηγορίες εργαζομένων νιώθουν θιγμένες (εκτός των δ.υ.) δικαίως, γιατί θα πρέπει να δουλέψουν περισσότερο μέχρι τη σύνταξη. Οι πιο θιγμένοι είναι οι εργαζόμενοι των "ρετιρέ", που με διάφορα νομικά τερτίπια (συμμετοχή του κράτους) και χαράτσια (π.χ. αγγελιόσημο) έχουν ταμεία γεμάτα εις βάρος των υπολοίπων πολιτών. Οι κύριοι της ΔΕΗ έχουν φθηνότερο ρεύμα, καλύτερες συνθήκες εργασίας (διότι, ως γνωστόν, δουλεύει ένας και κάθονται πέντε, στην χειρότερη περίπτωση) και το ταμείο τους δεν το θίγει ο νέος νόμος.

Μια πραγματικά φιλελεύθερη πολιτική θα όριζε τα εξής: σου δίνουμε το δικαίωμα να βγεις όποτε θέλεις στη σύνταξη, αλλά θα πάρεις αυτά που έδωσες μέχρι τώρα συν ένα ποσοστό επιπλέον (επιτόκιο + πληθωρισμός).

Να δούμε λοιπόν χωρίς τα χαράτσια και τα κόλπα, αν συντηρούνται τα ρετιρέ. Διότι δεν γίνεται να δίνεις €150 το μήνα για 35 χρόνια (+ €150 ο εργοδότης) και να είσαι στη σύνταξη για 30 χρόνια με €1600 το μήνα. Αυτό σημαίνει ότι κάποιο λάκκο έχει η φάβα - ότι δηλ. τα παίρνεις από κάπου αλλού (από το κοινωνικό σύνολο) εκτός και αν το ταμείο σου τυπώνει χρήματα.

Αυτά τα ολίγα.

3:17 μ.μ.  
Blogger Alexandros said...

κι εγω γι αυτό το εγραψα,γιατί έχει να γίνει χαμός καιρό κι βαριέμαι,

η ΝΔ είναι όντως κομμα της Λαικής δεξιάς.συμφωνάμε.(τι σημαίνει λαική δεξιά;)

δεν διαφωνώ στο θέμα του ελέγχου,διαφωνώ στην ταρζανιά του "βάζουμε οσους περισσεύουν",τους ρώτησες; ξερεις ποιοι είναι ; που θα τους στείλεις ; τι θα ελέγχουν ; ποτε κι πως θα εκπαιδευτουν να ελέγχουν ;

στο ερώτημα αν ταμεία επικουρικά ή μη εχουν να πληρώσουν στο μελλον,εγώ έχω καταλάβει ότι υπό τις παρούσες συνθήκες οχι για πολύ ,άρα πρεπει να ακολουθήσεις την διχάλα /ή όλοι ανταποκρινονται στις υποχρεωσεις τους ή συνεχίζεις να επιτρέπεις μη πληρωμή εισφορών και έτσι δίνεις το ελευθερο στον εργοδότη να αποφασίζει την εργασιακή σχέση και τον χρόνο εργασίας,ρωτάω,αν ακολουθήσεις το δευτερο μονοπάτι δεν θα ξαναχρειαστεί μεταρρύθμισμη "ταρζανιά".

εγώ δεν μπορώ να καταλαβω γιατί ξαφνικά το ρετιρέ είναι κάτι κακο,απο που κι ως που ξαφνικά ολος ο υπολοιπος κοσμάκης πληρώνει για τα ρετιρέ,επίσης εγω προσωπικά δεν εχω δει συνταξιούχο της δεη που να μην αξιζε την σύνταξη του και τις εργασιακές συνθήκες του,φαίνεται οι αλλοι 5 εκτός απο το να καθονται ξερουν κι να κρύβονται.

σε μια φιλελευθερη κοινωνια το κρατος δν θα μπλεκοτανε πουθενα ,ακομη κι οταν ειναι εργοδότης,


τα μαθηματικ που κανεις απλως τα πηρα για αστειο.

5:52 μ.μ.  
OpenID macsphere said...

Συνέχεια στο trolling.

Η λαϊκή δεξιά τοποθετείται λίγο πιο αριστερά στη διαχείριση της οικονομίας σε σχέση με τους φιλελεΣυνέχεια στο trolling.

(Για τη λαϊκή δεξιά)
Η λαϊκή δεξιά τοποθετείται λίγο πιο αριστερά στη διαχείριση της οικονομίας σε σχέση με τους φιλελεύθερους. Από το σχόλιο σου στην παρένθεση, προφανώς θεωρείς ότι είναι κάτι σαν σχήμα οξύμωρο ο πιο πάνω όρος. Η αλήθεια είναι ότι το "λαϊκή" περισσεύει, καθώς όλα τα κόμματα είναι λαϊκά, αφού εκλέγονται (και προέρχονται από το Λαό). Η ΝΔ άλλωστε έγινε κυβέρνηση με την ψήφο του Λαού.

(Για τις μετακινήσεις υπάλλήλων που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο)
Το κράτος έχει το δικαίωμα να μετακινήσει υπαλλήλους από έναν κλάδο σε κάποιον άλλο και το κάνει συχνά καθώς οι ανάγκες τις κοινωνίας μεταβάλλονται όσο περνάει ο καιρός. Απ'ότι ξέρω πάντα υπάρχει ένα στάδιο εκπαίδευσης και το νομοσχέδιο τα προβλέπει όλα αυτά. Δεν θα πάνε δηλ. σκόρπιοι και ανεκπαίδευτοι για ελέγχους. Δεν είναι η πρώτη φορά άλλωστε, που το κράτος αποφασίζει να κάνει μετατάξεις δημοσίων υπαλλήλων. Για κάποιους θα είναι καλύτερα έτσι, για κάποιους χειρότερα. Κάποιοι θα πάνε και στην ιδιαίτερη τους πατρίδα—στις μετατάξεις το κράτος προσπαθεί να τους ευχαριστήσει όλους. Πρόσφατα, ανακοινώθηκαν και άλλες μετατάξεις (στο ΥΕΘΑ). H προκήρυξη είναι "λουκούμι" για όσους θέλουν να αλλάξουν εργασία. Σε ελληνική ιδιωτική εταιρία τέτοιες ευκαιρίες δεν υπάρχουν.

(Για την ενοποίηση)
Η ενοποίηση των ταμείων είναι θετικό βήμα γιατί κάπως συμμαζεύεται το μπάχαλο και είναι πιο εύκολο για μια κυβέρνηση να πει "αυτό ισχύει για όλους, κύριοι". Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι ότι εργαζόμενοι με τα ίδια χαρακτηριστικά έχουν αντιμετώπιση ανάλογη των προνομίων του ταμείου και του κλάδου στα οποία εντάσσονται. Αυτή είναι και η γενεσιουργός αιτία των "ρετιρέ". Όλα αυτά τα χάλια πρέπει να συμμαζευτούν κάποτε. Εμείς θα κληθούμε να τα πληρώσουμε —όχι οι συνδικαλιστές-κομματόσκυλα που λούζουν με σκουπίδια τους αστυνομικούς. Αυτοί έχουν λύσει το βιοποριστικό τους πρόβλημα.

(Εισφορές κ.λπ.)
Λες για τις εισφορές ότι αν τις πληρώνουν όλοι το πρόβλημα λύθηκε. Να σου απαντήσω πρώτα σε αυτό. Το πρόβλημα δεν λύνεται έτσι διότι κάποιοι πληρώνουν €150 εισφορές και στα 50 τους παίρνουν €1600 (και πλέον) και κάποιοι άλλοι παίρνουν €1150 στα 65 τους. Εδώ έχουμε δύο ανώμαλες καταστάσεις.

Η πρώτη (βλ. ΔΕΗ) είναι αποτέλεσμα έμμεσης αφαίμαξης του κοινωνικού συνόλου. Η ΔΕΗ σαν εταιρία έχει αναλάβει υποχρέωση (καθώς και το δημόσιο) να συμμετέχει με εισφορές στο ταμείο της ΔΕΗ και να επενδύει τα χρήματα του ταμείου της. Δηλ. οι συντάξεις τους πληρώνονται από εμάς, με τα αυξημένα τιμολόγια της ΔΕΗ και τους υψηλούς φόρους του κράτους, το ΦΠΑ, το φόρο στα καύσιμα κ.ο.κ. Εδώ έχουμε μια προνομιακή μεταχείριση που προφανώς οφείλεται στην δυνατότητα του συνδικαλιστικού φορέα να κατεβάζει τους διακόπτες κατά το δοκούν. Ιδίως στα χρόνια του αλήστου μνήμης Παπανδρέου το είχανε κάνει σύστημα.

Η δεύτερη περίπτωση αφορά τους κακόμοιρους ασφαλισμένους του ΙΚΑ. Εδώ χρωστάνε αβέρτα τόσο το δημόσιο όσο και οι εργοδότες. Αν ρωτήσεις τον υπουργό, θα σου πει ότι δεν έχει λεφτά και ότι δεν του φτάνουν. Πρόσεξε: δύο μέτρα και δύο σταθμά. Η ΔΕΗ, ο ΟΤΕ, το ταμείο των δημοσιογράφων και λοιπά ρετιρέ (δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί κ.ο.κ.) δίνουν σπέσιαλ συντάξεις και έξτρα σπέσιαλ παροχές. Χρεώνουν τον πολίτη με χαρτόσημα, κρυφούς φόρους, παράβολα, αγγελιόσημα και τα ταμεία τους ξεχειλίζουν από νόμισμα. Το δημόσιο, λοιπόν, αντί να αφήσει τη ΔΕΗ μόνη της να δίνει κανονικές συντάξεις, παίρνει λεφτά που οφείλει στο ΙΚΑ και τα δίνει στα ταμεία της ΔΕΗ. Αντί να περιορίσει τα διάφορα χαράτσια που βάζει ο κάθε κλάδος (και φορολογεί εμάς) τους αφήνει ασύδοτους και ανέγγιχτους. Δεν σε συμφέρει (ούτε εμένα) να κερδίσει η ΔΕΗ αυτόν τον αγώνα γιατί τον λογαριασμό θα τον πληρώσουμε εμείς. Ακόμα και τα λεφτά που λένε ότι έχουνε στο ταμείο τους, πάνω από τα μισά είναι από μια συμφωνία που έκαναν όλα τα κόμματα (για να τα έχουν καλά μαζί τους) και εγγυώνται ένα ποσό που δεν προέρχεται από εισφορές αλλά από τους δικούς μας φόρους.

(Όλοι αξίζουμε σύνταξη)
"Δεν έχω δει συνταξιούχο της ΔΕΗ που να μην άξιζε τη σύνταξή του", λες. Όλοι είμαστε ίσοι και όλοι αξίζουμε μια αξιοπρεπή σύνταξη. Στην πράξη, δεν εργάζονται όλοι το ίδιο και δεν είναι όλοι άξιοι των απολαβών τους αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Αν πιστεύεις ότι οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ αξίζουν περισσότερο από τους υπόλοιπους κλάδους (των πληβείων, δηλαδή) να ιδρύσετε έναν ΜΚΟ για να τους δίνετε ένα επιπλέον επίδομα. Πιστεύεις ότι θα πρέπει να τους πληρώνουμε και όλοι οι υπόλοιποι; Αν η κοινή γνώμη δεν είναι μαζί με τους συνδικαλιστές της ΔΕΗ φέτος, είναι γιατί γνωρίζουν όλοι σε κάποιο βαθμό από που προέρχονται κομματικά και πως κέρδισαν όλα τους τα προνόμια σαν ταμείο. Και αν δεν σταματήσουν την απεργία προβλέπω ότι οι πολίτες θα τους προπηλακίζουν σε λίγο καιρό έξω από τα γραφεία τους.

(Σε μια φιλελεύθερη κοινωνία...)
Το κράτος δεν θα ήταν καν εργοδότης σε μια ιδανική φιλελεύθερη κοινωνία. Αφού όμως οι περισσότεροι πολίτες προτιμούν το κράτος που παρεμβαίνει στη ζωή τους, θα πρέπει να είναι έτοιμοι να δεχτούν και το ρόλο του σαν ρυθμιστή του ασφαλιστικού. Αυτό είναι που τα κόμματα της λεγόμενης αριστεράς ονομάζουν αναδιανομή του πλούτου και πρεσβεύουν ιδεολογικά. Αν το σύστημα μας ήταν φιλελεύθερο σαν το αμερικάνικο ή το βρετανικό, το ασφαλιστικό μας θα ήταν κεφαλαιοκρατικό. Δηλ. όσα δίνεις τόσα παίρνεις. Ποιος φαντάζεται όμως ότι στην Ελλάδα μπορεί να εφαρμοστεί ένα τέτοιο δίκαιο σύστημα;

(Τα μαθηματικά μου)
Τα μαθηματικά που έκανα είναι αυτά που κάνουν και οι συνδικαλιστές της ΔΕΗ και είναι για γέλια, όπως είπες, καθώς για γέλια είναι και οι αιτιάσεις τους. Το ακόμη γελοιότερο είναι ότι δεν θίγονται καθόλου από το νομοσχέδιο, έστω και αν οι συντάξεις τους βασίζονται στους μόχθους περισσότερο αυτών που δεν μετέχουν στο ταμείο τους. Η απεργία τους είναι μια άσκηση περισσότερο παρά πραγματικός αγώνας. Προετοιμάζουν το έδαφος για την εποχή που μια περισσότερο δημοκρατική κυβέρνηση θα θίξει πραγματικά τα παράνομα κεκτημένα τους.

11:05 μ.μ.  
Blogger RaDiKaL said...

ΤρελοΜακ κάνε ένα ποστ τα σχόλια σου και κάπου και στο δικό μου μπλογκ, γιατί με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο!

11:40 π.μ.  
Anonymous tauros said...

Xreomenos filos mou einai,logiko einai na grafei sosta pragmata.
Oi dikoi sou xreomenoi filoi, ti grafoun??

4:03 μ.μ.  
Blogger RaDiKaL said...

Δεν έχω φίλους :@

6:39 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

Thessaloniki Blogs
Weather by Freemeteo.com